Events

"Filantropie in de huidige samenleving : uitdagingen ?!" met  Thomas Leysen (nl) & Virginie Issumo (fr)

Datum : donderdag 28 maart 2019
Locatie : Auditorium KBC, Havenlaan 2, 1080 Brussel (makkelijk te bereiken via het metrostation Ijzer)

Programma :
10u30 : onthaal en koffie
10u45-11u00 :  welkom door Luc Luyten, Voorzitter
11u00-11u45 :  Thomas Leysen
11u45-12u30 :  Virginie Issumo
12u30-13u30 :  sandwichlunch

Sprekers :
Thomas Leysen

Behaalde een Master of Law diploma aan de KULeuven. Tot 2008 was hij CEO, nadien voorzitter van de groep Umicore (het vroegere Union Minière). Van 2008 tot 2011 was hij voorzitter van de Federatie van Belgische Ondernemingen. Sinds 2011 is hij voorzitter van de KBC-groep. Hij is ook voorzitter van Mediahuis, lid van de Trilaterale Commissie en de European Table of Industrialists. Thomas Leysen is bijzonder actief als filantroop en op cultureel vlak. Zo is hij sinds 2016 ook voorzitter van de Raad van Bestuur van de Koning Boudewijnstichting.

Virginie Issumo
Geboren in Lubumbashi, studeerde rechten aan de UCLouvain, heeft 22 jaar ervaring in filantropie, familie en corporate planning alsook in private banking. Zij is bestuurslid geweest van Polarfoundation.org, Saber-abrec.org en van Ewla.org. Zij is bestuurslid en medeoprichter van de stichting JPJ, Coupdepouce.net, de Green Mango en Womenroleinphilanthropy.org. Ze schrijft artikels in Agefi, organiseert en neemt deel aan forums, master classes en geeft les over duurzame ontwikkeling voor de Baillet-Latour Leerstoel in Social Investment and Philanthropy.

Toegang gratis. Inschrijven via het formulier.